Dziecięca Eskorta McDonald's - UEFA EURO 2012

opublikowane: 12 cze 2012, 04:25 przez c.gontkiewicz@gmail.com   [ zaktualizowane 15 lis 2013, 12:17 ]
     Latem tego roku większość Polaków śledzi oczekiwane przez wiele miesięcy rozgrywki Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Jesteśmy dumni, że to my organizujemy to wydarzenie. Flagi na samochodach, czerwono-białe stroje i szaliki oraz reklamy nawiązujące do motywów piłkarskich wciąż nam o nim przypominają. Telewizja polska zrobiła nam prezent - pokazuje wszystkie mecze w wysokiej rozdzielczości za pomocą transmisji telewizji naziemnej cyfrowej DVB-T. Euro to również okazja do rodzinnego spędzania czasu wolnego, nie tylko przed telewizorem, ale też aktywnie - na boiskach.
     Jedną z ciekawszych kampanii reklamowych związanych z mistrzostwami jest dziecięca eskorta. Program "Dziecięca Eskorta McDonald's" został zainicjowany w 2002 r. podczas rozgrywek Pucharu Świata FIFA w Japonii i Korei. Od tej pory towarzyszy on każdej piłkarskiej imprezie rangi Mistrzostw Świata czy Europy. 

     W ramach wielkiej Loterii Promocyjnej ok. 220 polskich dzieci w wielu od 6 do 10 lat zostało wybranych, aby wyprowadzić "ręka w rękę" najlepszych piłkarzy w Europie na boisko przed każdym z meczów Euro.

     Dzieciaki musiały przejść wiele etapów eliminacji. Należało wykazać się umiejętnościami piłkarskimi i wiedzą o drużynach narodowych. Najlepsza dwusetka została wyłoniona w finale. Reportaże ze zmagań można było oglądać przez kilka tygodni w telewizji publicznej. Towarzyszyły im także reklamy McDonalds, oficjalnego sponsora polskiej reprezentacji. W jednej z nich chłopiec biorący udział w programie nieoczekiwanie oślepiony błyskami fleszy reporterów gubi swoją parę. Kiedy piłkarze wszyli już na murawę jest przekonany, że się spóźnił i już po wszystkim. 


Jednak okazuje się, że kochany piłkarz (zagrał go Jakub Błaszczykowski) jest tuż przy nim. Mężczyzna mówi: "Bez ciebie nie pójdę", podaje chłopcu rękę i razem wychodzą, żeby wysłuchać hymnu.


     W najnowszym numerze Gagi (czerwiec 2012) czternaścioro dzieci spośród ponad dwustu młodych zwycięzców akcji wzięło udział w specjalnej sesji zdjęciowej "Wybrańcy". Oprócz samej sesji zamieszczono w numerze także materiał z planu zdjęciowego. Producentem sesji jest Małgorzata Giza, a autorem zdjęć Krzysztof Dubiel. Poniżej kilka zdjęć "wybrańców":



     Jednym z uczestników był też młody Koninianin Mateusz Ścibor, który wraz z Joanną Koroniewską otworzył 33. edycję Międzynarodowego Dziecięcego Festiwalu Piosenki i Tańca.

     Mistrzostwa Europy to także okazja do zapoznania się z filmami o młodych drużynach piłkarskich. Jedną z okazji widzowie mieli 17 czerwca 2012 r. o godz. 12:15. TV Puls wyemitował wtedy "Piekielną jedenastkę" (Die Teufelskicker / Devil's Kickers) w reżyserii Granza Henmana. Poniżej kilka zdjęć z filmu:



     Na portalu Moi chłopcy istnieje dział o piłce nożnej. Są tam zgrupowane wszystkie filmy i seriale o tematyce futbolowej z udziałem młodych aktorów.