![]() Ender Wiggin to sześcioletni chłopiec obdarzony niezwykłą inteligencją, poczęty i trenowany tylko po to, by ocalić świat przed najazdem przedstawicieli obcej cywilizacji - śmiercionośnych robali. Szkolenie wymaga aby ten sześcioletni chłopiec o gołębim sercu stał się sprawnym i inteligentnym zabójcą. Od tego jak sobie poradzi, będą zależeć dalsze losy ludzkości. To nie jest przyjemna powieść - jest przepełniona bólem, goryczą i łzami. Przywódca jest zawsze najbardziej samotny, nawet jeśli jest tylko małym chłopcem, wykorzystywanym przez innych do własnych celów. Ender stale już będzie prowadzić grę; grę by zwyciężyć, a jednocześnie zachować godność, niewinność i człowieczeństwo. wiek bohaterów: Ender od 6 do 11 lat inni chłopcy nieco starsi wybrany fragment: Wielu go nienawidziło. Za to, że jest młody i zdolny, że przez niego ich zwycięstwa straciły na znaczeniu. Po raz pierwszy Ender dostrzegł to w ich twarzach, gdy mijali go na korytarzu; potem zauważył, że niektórzy chłopcy wstają i przechodzą do innego stolika, gdy w mesie usiadł blisko nich; czyjeś łokcie trafiały go przypadkowo w sali treningowej, stopy wplątywały się w jego stopy, gdy wracał z gimnastyki; ślina i kulki mokrego papieru uderzały go w plecy, gdy biegał po korytarzach. Wiedzieli, że nie pobiją go w sali bojowej, więc próbowali tam, gdzie nic im nie groziło, gdzie nie był gigantem, ale zwykłym, małym chłopcem. O. S. Card Gra Endera tł. Piotr W. Cholewa, Prószyński i S-ka, Warszawa, 1994 Ender's Game published by Tor Books ![]() tagi: recenzja, opis, charakterystyka, streszczenie |